SEO jako dźwignia Twojej strony (biznesu)

20.09.2022 | Autor: Jakub

Siłą sprawczą budowania komercyjnej strony internetowej jest chęć pozyskiwania nowych klientów w sposób bezpośredni (ecommerce) lub pośredni poprzez budowę wizerunku, prezentację oferty w nowym kanale informacyjnym jakim jest internet.

SEO, a więc optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe, skupia się wyłączenie wokół wyszukiwarki Google, która zdominowała wyszukiwania w internecie. Zatem optymalizacja strony pod kątem Google ma na celu sprawienie, że Twoja strona www, będzie wyżej pozycjonowana w wynikach.

Optymalizacja strony pod kątem SEO, ma charakter działań „on-site”, na które w odróżnieniu od „off-site” właściciel witryny ma pełny wpływ. Działania „on-site” (optymalizacja i budowa treści) + „off-site” (pozyskiwanie linków) finalnie ma wpływ na końcowe wyniki w wyszukiwarce Google.

Poniżej 3 ważne aspekty do skutecznego wykonania tytułowego celu:

1. Skupienie się na właściwych słowach kluczowych

Czy wiesz jakie frazy kluczowe są wyszukiwane przez klientów, w obszarze Twojej działalności?

Odpowiedź na pytanie „co wpisują do Google moi potencjalni klienci” jest kluczowa w dalszych pracach optymalizacyjnych nad stroną. Pomocne będzie darmowe narzędzie generatora słów kluczowych:

https://ahrefs.com/keyword-generator

przykład dla frazy 'praca wrocław'

Tworząc dedykowane podstrony, możemy liczyć na ruch 6.000 użytkowników miesięcznie.
Wyszukując mniej popularne hasła tzw. „długi ogon” możemy znaleźć nisze, które wygenerują mniejszy ruch, ale łatwiej będzie uzyskać wysokie pozycje np. „praca wrocław bez doświadczenia”.

 

2. Właściwa relacja pomiędzy pożądanymi słowami kluczowymi a zawartością strony

Czy struktura oraz zawartość Twojej strony jest przygotowana pod wybrane słowa kluczowe?

Na podstawie wybranych słów kluczowych powinniśmy stworzyć odpowiednie podstrony w naszej stronie internetowej np.

twojaagencjapracy.pl/praca-dla-studentow-wroclaw
twojaagencjapracy.pl/praca-sprzatanie-wroclaw
twojaagencjapracy.pl/praca-wroclaw-dla-studentow
twojaagencjapracy.pl/praca-amazon-wroclaw

W ramach podstrony dedykowanej pod wybraną frazę kluczową musimy pamiętać o stworzeniu:

– nagłówka H1 z nazwą podstrony tj. Praca dla studentów Wrocławianie
– stworzyć ciekawy śródtytuł zawierający słowo kluczowe z jakiejś odmianie np.
„Jesteś studentem i szukasz ciekawej pracy we Wrocławiu? Mamy dla Ciebie atrakcyjne i aktualne oferty pracy tylko dla studentów”
– sekcje opisujące daną ofertę powinny być poprzedzone nagłówkami zawierającymi słowa kluczowe np. „Warunki pracy”, „Wymagania na stanowisko pracy”
– Ogólna, unikalna ilość znaków w tekstach na dedykowanej podstronie powinna wynosić minimum 1000 znaków, ilość słów kluczowych powinna być naturalnie wkomponowana w treści i występować kilkukrotnie w różnym kontekście.
– Warto dodać, autorskie zdjęcia i ilustracje, które dodatkowo opiszemy w atrybucie „alt” obrazka np. alt=”Praca dla studentów we Wrocławiu. Stawki od 30 zł/h.”

Przydatne narzędzie do analizy zawartości: https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

 

3. Dbanie o szybkość ładowania strony i użytkowników mobilnych

Projektując stronę powinniśmy od razu zacząć od tworzenia wersji pod smartfony, jako wersji wyjściowej gdyż już dzisiaj w 2022 przewaga użytkowników mobilnych jest znacząca. Jest to o tyle mylne, że pracując w biurze, myślimy kategoriami naszego środowiska pracy, a więc wersja komputerowa strony internetowej będzie mieć wyższy priorytet, co jest błędem.

Szybkość ładowania strony oraz wygoda z użytkowana naszej strony mobilnej jest kluczowa w rankingu Google, ale i dla samych końcowych użytkowników, którzy bardzo szybko opuszczą naszą stronę jeśli będzie ona niedostosowana do smartfona, niewygodna w użyciu lub będzie wczytywać się nadmiernie długo.

Naszym celem jest zdobycie jak najwyższej punktacji w badaniu Google Page Speed dla naszej strony:
https://pagespeed.web.dev

Opisane powyżej 3 punkty są podstawą do dalszych, bardziej wyrafinowanych prac związanych z optymalizacją, takich jak konfiguracja przekierowań, analiza duplikacji treści itp. W tym celu warto zatrudnić agencję SEO lub specjalistę, który będzie na bieżąco wprowadzać usprawnienia dla naszej strony.

 

 

 

Zapoznaj się z pozostałymi wpisami na naszym blogu

3d obiekty na stronie www

3d obiekty na stronie www

Ostatnimi czasy, rozwój w technologiach internetowych daje nam coraz większe możliwości uatrakcyjnienia naszej witryny internetowej, sklepu, czy wizytówki firmy. Obecne w serwisach internetowych mamy opcje wstawiania filmików w tła, różnego rodzaju animacje i efekty poszczególnych elementów, paralaksy i wiele innych. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest umieszczenie na naszej stronie elementów trójwymiarowych, na co również mamy kilka opcji. Może […]

Czytaj więcej
SEO jako dźwignia Twojej strony (biznesu)

SEO jako dźwignia Twojej strony (biznesu)

Siłą sprawczą budowania komercyjnej strony internetowej jest chęć pozyskiwania nowych klientów w sposób bezpośredni (ecommerce) lub pośredni poprzez budowę wizerunku, prezentację oferty w nowym kanale informacyjnym jakim jest internet. SEO, a więc optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe, skupia się wyłączenie wokół wyszukiwarki Google, która zdominowała wyszukiwania w internecie. Zatem optymalizacja strony pod kątem Google ma na celu […]

Czytaj więcej
Reverse proxy na przykładzie serwera www Nginx

Reverse proxy na przykładzie serwera www Nginx

Reverse proxy jest technologią szeroko stosowaną we współczesnym internecie. Wiele osób z niej korzysta nie wiedząc nawet o tym, za sprawą popularnej usługi jaką jest cloudflare.com. W tym artykule postaram się przybliżyć tę tematykę na przykładzie serwera http jakim jest nginx. Na początek musimy sobie jednak wyjaśnić czym jest proxy, czym różni się od wersji „odwróconej”. W najprostszym […]

Czytaj więcej

Porozmawiaj z nami
o swoim projekcie

+48 71 799 88 81
[email protected]

lub napisz